Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΡΑΦΗΝΑΣ ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ



ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΟΣ: ΡΑΦΗΝΑΣ ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ
ΠΡΟΣ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΗΜΟΥ ΡΑΦΗΝΑΣ ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ


ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ ΤΗΣ 1ης.1.2011 ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΡΑΦΗΝΑΣ ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ


1.    ΕΙΣΑΓΩΓΗ

1.1          Αντικείμενο του έργου

Αντικείμενο του έργου ήταν η απογραφή της περιουσίας του Δήμου Ραφήνας Πικερμίου, κατά την 1.1.2010 πρώτη ημέρα λειτουργίας του, με βάση τα στοιχεία των δήμων που συνενώνονται σε αυτόν. Η απογραφή διενεργήθηκε με βάση την απόφαση 74445/29.12.2010 του Υπουργού Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

1.2          Δήμοι που συνενώθηκαν και λογιστικό σύστημα

Ο Δήμος Ραφήνας Πικερμίου δημιουργήθηκε από τη συνένωση των εξής O.T.A.:
-       Δήμος Ραφήνας που εφάρμοζε το διπλογραφικό σύστημα του ΠΔ 315/99 και το Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο
-       Κοινότητα Πικερμίου που δεν εφάρμοζε το διπλογραφικό σύστημα του ΠΔ 315/99 και το Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο.

1.3          Επιτροπή Απογραφής

Οι Επιτροπές Απογραφής συστήθηκαν με την υπ΄αριθμ 10/2011 απόφαση του Δημάρχου και η σύνθεσή τους ήταν σύμφωνη με όσα αναφέρονται στην υπουργική απόφαση 74445/29-12-10. Η σύνθεση των Επιτροπών έχει ως εξής:
Σύνθεση Επιτροπής Απογραφής Δήμου Ραφήνας
Αριθ.
Ονοματεπώνυμο
Δήμος Προέλευσης (Καποδίστρια)
Ιδιότητα


1
Σπανόπουλος Παναγιώτης
Ραφήνα
Δημοτικός Σύμβουλος- Πρόεδρος
2
Καραγιάννης Κωνσταντίνος
Ραφήνα
Δημοτικός Σύμβουλος
3
Γκολεμά Μαρία
Ραφήνα
Δημοτικός Σύμβουλος
4
Φαφούτης Δαμιανός
Ραφήνα
Δημοτικός Σύμβουλος
5
Σκρέκας Βασίλειος
Ραφήνα
ΠΕ6- Τοπογράφος Μηχανικός, Δ/ντής Τεχνικής Υπηρεσίας
6
Σκούφου Δήμητρα
Ραφήνα
ΔΕ1- Διοικητικό, Προισταμένη Οικονομικού Τμήματος
7
Γεωργοπούλου Παναγιώτα
Ραφήνα
ΠΕ- Οικονομικό- Λογιστικό
8
Μυτιληναίος Χρήστος
Ραφήνα
ΔΕ1- Ειδικός Ταμίας

 


Σύνθεση Επιτροπής Απογραφής Κοινότητας Πικερμίου
Αριθ.
Ονοματεπώνυμο
Δήμος Προέλευσης (Καποδίστρια)
Ιδιότητα


1
Παπαδημητρίου Ηλέκτρα
Πικέρμι
Δημοτικός Σύμβουλος- Πρόεδρος
2
Κάρλος Σπυρίδων
Πικέρμι
Δημοτικός Σύμβουλος
3
Χρήστου- Κολοκυθά Παρασκευή
Πικέρμι
Δημοτικός Σύμβουλος
4
Ξηντάρας Κωνσταντίνος
Πικέρμι
Δημοτικός Σύμβουλος
5
Κολοβού Ευανθία
Ραφήνα
ΠΕ6- Τοπογράφος Μηχανικός
6
Σταθά Ευριδίκη
Πικέρμι
ΔΕ 15- Εισπράκτορας
7
Πασπαλίδης Σπυρίδων
Πικέρμι
ΥΕ 16- Εργάτης Ύδρευσης

1.4          Συνεργάτες

Για την αποφυγή του εντοπισμού λαθών κατά τη διαδικασία ελέγχου της απογραφής από τους Ορκωτούς Ελεγκτές,  το έργο της επιτροπής επιβλέπονταν από Ορκωτούς Ελεγκτές της Grant Thornton που θα ελέγξει και θα πιστοποιήσει την απογραφή, με σκοπό τον έγκαιρο εντοπισμό και τη διόρθωση τυχόν κενών ή λαθών.

1.5          Χρόνος έναρξης και ολοκλήρωσης της απογραφής

Η απογραφή ξεκίνησε την 1/1/2011 και ολοκληρώθηκε στις 22/3/2011, σε ότι αφορά τη σύνταξη των πρωτοκόλλων. Μέχρι 28/2/2011 είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία των κάθε είδους καταμετρήσεων και μέχρι την 22/3/2011 ολοκληρώθηκαν όλες οι σχετικές αποτιμήσεις και η σύνταξη της παρούσας έκθεσης.

1.6          Πρωτόκολλα παραλαβής

Κατά τη διάρκεια της απογραφής συντάχθηκαν τα απαιτούμενα πρωτόκολλα παραλαβής. Τα πρωτόκολλα που συντάχθηκαν για κάθε Ο.Τ.Α. που ενοποιήθηκε, εμφανίζονται στον πίνακα που ακολουθεί.
Πρωτόκολλα που συντάχθηκαν
Αριθ.
Πρωτόκολλα και καταληκτικές ημερομηνίες με βάση Απ. 74445/10


1.
Πρωτόκολλα Παραλαβής απογραφέντων μέχρι 3.1.2011
1.1
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ
1.2
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΙΑ ΦΟΡΟΥΣ - ΤΕΛΗ
1.3
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΣΕ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ
1.4
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΤΡΙΤΩΝ
1.5
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΧΕΠ ΠΟΥ ΑΚΥΡΩΝΟΝΤΑΙ ΛΟΓΩ ΜΗ ΕΞΟΦΛΗΣΗΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ
2.
Πρωτόκολλα Παραλαβής απογραφέντων μέχρι 10.1.2011
2.1
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΒΕΒΑΙΩΜΕΝΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΝΑΝΤΙ ΤΡΙΤΩΝ
2.2
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΚΑΤΆ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
2.3
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ
2.4
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΑΠΌ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙΣΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
2.5
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΜΕΝΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΜΕ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΕΧΡΙ 31.12.2010
3.
Πρωτόκολλα Παραλαβής απογραφέντων μέχρι 31.1.2011
3.1
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ
3.2
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΧΡΕΟΓΡΑΦΩΝ
3.3
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ
3.4.
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΒΕΒΑΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΟΓΩΝ  ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΣΥΝΤΑΧΘΕΙ ΜΕΧΡΙ 31.12.2010 ΑΛΛΑ ΘΑ ΕΚΔΟΘΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2011.
3.4
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΒΕΒΑΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΟΓΩΝ  ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΣΥΝΤΑΧΘΕΙ ΚΑΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΑΥΤΟΨΙΑΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ
3.5
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΒΕΒΑΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΟΓΩΝ  ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΣΥΝΤΑΧΘΕΙ ΜΕΧΡΙ 31.12.2010 ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΕΙ ΣΤΑ ΕΙΣΠΡΑΚΤΕΑ ΕΣΟΔΑ
3.6
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΓΙΑ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ
3.6
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΓΙΑ ΛΟΙΠΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ
3.7
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΘΕΝΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΕΚΤΟΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ (ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ) ΚΑΙ ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥΣ.
3.7
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΣΕ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥΣ
3.8
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΕΡΓΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ (ΕΣΠΑ κ.λ.π.) ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ
3.9
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΕΚΚΡΕΜΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
4.
Πρωτόκολλα Παραλαβής απογραφέντων μέχρι 28.2.2011
4.1
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΓΗΠΕΔΩΝ ΚΑΙ ΚΤΙΡΙΩΝ
4.2
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ
4.3
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ
4.4
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΕΠΙΠΛΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ
4.5
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΠΑΓΙΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΟΙΝΗΣ ΧΡΗΣΗΣ
4.6
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΑΙ ΕΓΓΥΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΟΛΩΝ
4.7
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΩΝ ΓΙΑ ΕΠΙΣΦΑΛΕΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
4.8
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΠΡΟΒΛΈΨΕΩΝ ΓΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Επιπλέον των ανωτέρω στα πλαίσια της απογραφής του Δήμου Ραφήνας συντάχθηκαν και τα εξής πρωτόκολλα:
Αριθ.
Πρωτόκολλα και καταληκτικές ημερομηνίες με βάση Απ. 74445/10
2.1.5.α
Πρωτόκολλο Παραλαβής Υπολοίπων Μεταβατικών Λογαριασμού Παθητικού
2.1.5.b.
Πρωτόκολλο Παραλαβής Υπολοίπων Επιχορηγήσεων Επενδύσεων
3.4.α
Πρωτόκολλο παραλαβής Υπολοίπων Μεταβατικών Λογαριασμού Ενεργητικού

1.7          Φυσικές και Λογιστικές Απογραφές

Για το Δήμο Ραφήνας που τηρούσε το διπλογραφικό σύστημα, σε μεγάλο βαθμό η απογραφή βασίστηκε στα λογιστικά στοιχεία του Δήμου. Σημειώνεται ότι η υπουργική απόφαση 74445/29-12-10, για αυτούς τους δήμους, επιτρέπει τη λογιστική απογραφή σε πάρα πολλά στοιχεία. Πρέπει να σημειωθεί ότι με τον όρο «φυσική» απογραφή νοείται η καταμέτρηση φυσικών αντικειμένων. Για τους περισσότερους λογαριασμούς όμως, όπως π.χ. για τις απαιτήσεις και τις υποχρεώσεις, η απογραφή, εφόσον δεν βασίζεται σε συμφωνημένα λογιστικά δεδομένα, βασίζεται σε έγγραφα και όχι σε φυσική καταμέτρηση. Σε αυτές τις περιπτώσεις εμφανίζεται ο χαρακτηρισμός «έγγραφα». Τέλος υπάρχουν και περιπτώσεις που μπορεί να χρησιμοποιηθεί συνδυασμός των πιο πάνω πρακτικών, όπως π.χ. κατά την καταμέτρηση διαθεσίμων, που μπορεί ένα τμήμα (ταμείο) να αφορά φυσική καταμέτρηση και ένα άλλο (λογαριασμοί όψεως) εξέταση εγγράφων. Στον πίνακα που ακολουθεί εμφανίζονται η μορφή απογραφής για το Δήμο Ραφήνας που εφάρμοζε το διπλογραφικό σύστημα, κατά πρωτόκολλο παραλαβής.
Τρόπος διενέργειας απογραφής κατά πρωτόκολλο στο Δήμο Ραφήνας που τηρούσε το διπλογραφικό σύστημα
Αριθ.
Πρωτόκολλα με βάση Απ. 74445/10



1.
Πρωτόκολλα Παραλαβής απογραφέντων μέχρι 3.1.2011
Τρόπος
1.1
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ
Έγγραφα και Λογιστικά
1.2
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΙΑ ΦΟΡΟΥΣ - ΤΕΛΗ
Έγγραφα και Λογιστικά
1.3
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΣΕ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ
Έγγραφα και Λογιστικά
1.4
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΤΡΙΤΩΝ
Έγγραφα και Λογιστικά
1.5
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΧΕΠ ΠΟΥ ΑΚΥΡΩΝΟΝΤΑΙ ΛΟΓΩ ΜΗ ΕΞΟΦΛΗΣΗΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ
Έγγραφα και Λογιστικά
2.
Πρωτόκολλα Παραλαβής απογραφέντων μέχρι 10.1.2011
2.1
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΒΕΒΑΙΩΜΕΝΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΝΑΝΤΙ ΤΡΙΤΩΝ
Έγγραφα και Λογιστικά
2.2
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΚΑΤΆ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Έγγραφα και Λογιστικά
2.3
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ
Έγγραφα και Λογιστικά
2.4
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΑΠΌ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙΣΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
Έγγραφα και Λογιστικά
2.5
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΜΕΝΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΜΕ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΕΧΡΙ 31.12.2010
Έγγραφα και Λογιστικά
3.
Πρωτόκολλα Παραλαβής απογραφέντων μέχρι 31.1.2011
3.1
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ
Φυσική
3.2
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΧΡΕΟΓΡΑΦΩΝ
---
3.3
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ
Έγγραφα και Λογιστικά
3.4
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΒΕΒΑΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΟΓΩΝ  ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΣΥΝΤΑΧΘΕΙ ΚΑΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΑΥΤΟΨΙΑΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ
Έγγραφα και Λογιστικά
3.5
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΒΕΒΑΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΟΓΩΝ  ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΣΥΝΤΑΧΘΕΙ ΜΕΧΡΙ 31.12.2010 ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΕΙ ΣΤΑ ΕΙΣΠΡΑΚΤΕΑ ΕΣΟΔΑ
Έγγραφα και Λογιστικά
3.6
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΓΙΑ ΛΟΙΠΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ
Έγγραφα και Λογιστικά
3.7
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΣΕ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥΣ
Έγγραφα και Λογιστικά
3.8
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΕΡΓΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ (ΕΣΠΑ κ.λ.π.) ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ
Έγγραφα
3.9
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΕΚΚΡΕΜΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
Σχετική επιστολή νομικού
4.
Πρωτόκολλα Παραλαβής απογραφέντων μέχρι 28.2.2011
4.1
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΓΗΠΕΔΩΝ ΚΑΙ ΚΤΙΡΙΩΝ
Φυσική και Λογιστικά
4.2
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ
Φυσική και Λογιστικά
4.3
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ
Φυσική και Λογιστικά
4.4
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΕΠΙΠΛΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ
Φυσική και Λογιστικά
4.5
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΠΑΓΙΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΟΙΝΗΣ ΧΡΗΣΗΣ
Φυσική και Λογιστικά
4.6
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟ ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Φυσική και Λογιστικά
4.7
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΩΝ ΓΙΑ ΕΠΙΣΦΑΛΕΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Λογιστική
4.8
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΠΡΟΒΛΈΨΕΩΝ ΓΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Έγγραφα και Λογιστικά

Στη Κοινότητα Πικερμίου που δεν εφάρμοζε διπλογραφικό λογιστικό σύστημα, αλλά το «Δημόσιο Λογιστικό» (απλογραφική μέθοδος), η απογραφή λόγω έλλειψης δεδομένων βασίστηκε κυρίως σε καταμετρήσεις, αλλά και σε έγγραφα που τηρούνταν στη Κοινότητα.
Όταν για πρώτη φορά έγινε η εφαρμογή του ΠΔ 315/99 από το Υπουργείο Εσωτερικών είχαν εκδοθεί σχετικές εγκύκλιοι και οδηγίες για τον τρόπο διενέργειας της απογραφής και της αποτίμησης, ανάλογα με το είδος των στοιχείων που απογράφονταν. Αυτές οι εγκύκλιοι λήφθηκαν καταρχήν σαν «κριτήρια» για τα ζητήματα αποτίμησης της Κοινότητας.
Στον πίνακα που ακολουθεί εμφανίζονται η μορφή απογραφής για την Κοινότητα Πικερμίου, κατά πρωτόκολλο παραλαβής.
Τρόπος διενέργειας απογραφής κατά πρωτόκολλο στη Κοινότητα Πικερμίου που τηρούσε το απλογραφικό σύστημα
Αριθ.
Πρωτόκολλα με βάση Απ. 74445/10



1.
Πρωτόκολλα Παραλαβής απογραφέντων μέχρι 3.1.2011
Τρόπος
1.1
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ
Έγγραφα
1.2
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΙΑ ΦΟΡΟΥΣ - ΤΕΛΗ
Έγγραφα
1.3
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΣΕ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ
Έγγραφα
1.4
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΤΡΙΤΩΝ
Έγγραφα και Λογιστικά
1.5
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΧΕΠ ΠΟΥ ΑΚΥΡΩΝΟΝΤΑΙ ΛΟΓΩ ΜΗ ΕΞΟΦΛΗΣΗΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ
Έγγραφα και Λογιστικά
2.
Πρωτόκολλα Παραλαβής απογραφέντων μέχρι 10.1.2011
2.1
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΒΕΒΑΙΩΜΕΝΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΝΑΝΤΙ ΤΡΙΤΩΝ
Έγγραφα
2.2
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΚΑΤΆ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Έγγραφα
2.3
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ
Έγγραφα και Λογιστικά
2.4
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΑΠΌ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙΣΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
Έγγραφα
2.5
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΜΕΝΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΜΕ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΕΧΡΙ 31.12.2010
Έγγραφα και Λογιστικά
3.
Πρωτόκολλα Παραλαβής απογραφέντων μέχρι 31.1.2011
3.1
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ
Φυσική
3.2
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΧΡΕΟΓΡΑΦΩΝ
---
3.3
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ
---
3.4
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΒΕΒΑΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΟΓΩΝ  ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΣΥΝΤΑΧΘΕΙ ΚΑΙ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΑΥΤΟΨΙΑΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ
Έγγραφα
3.5
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΒΕΒΑΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΟΓΩΝ  ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΣΥΝΤΑΧΘΕΙ ΜΕΧΡΙ 31.12.2010 ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΕΙ ΣΤΑ ΕΙΣΠΡΑΚΤΕΑ ΕΣΟΔΑ
Έγγραφα
3.6
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΓΙΑ ΛΟΙΠΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ
Έγγραφα
3.7
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΣΕ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥΣ
Έγγραφα
3.8
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΕΡΓΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ (ΕΣΠΑ κ.λ.π.) ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ
Έγγραφα
3.9
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΕΚΚΡΕΜΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
Σχετική επιστολή νομικού
4.
Πρωτόκολλα Παραλαβής απογραφέντων μέχρι 28.2.2011
4.1
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΓΗΠΕΔΩΝ ΚΑΙ ΚΤΙΡΙΩΝ
Φυσική και Έγγραφα
4.2
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ
Φυσική και Έγγραφα
4.3
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ
Φυσική και Έγγραφα
4.4
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΕΠΙΠΛΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ
Φυσική και Έγγραφα
4.5
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΠΑΓΙΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΟΙΝΗΣ ΧΡΗΣΗΣ
Φυσική και Έγγραφα
4.6
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟ ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Φυσική και Έγγραφα
4.7
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΩΝ ΓΙΑ ΕΠΙΣΦΑΛΕΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Λογιστική
4.8
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΠΡΟΒΛΈΨΕΩΝ ΓΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Έγγραφα και Λογιστικά

1.8          Λογιστικό σχέδιο

Ο ενοποιούμενος Δήμος Ραφήνας που τηρούσε τα λογιστικά του βιβλία σύμφωνα με το διπλογραφικό σύστημα, εφάρμοζε το κλαδικό λογιστικό σχέδιο όπως προβλέπεται από το ΠΔ 315/99.

1.9          Δυσκολίες κατά τη διενέργεια της απογραφής

Η διενέργεια της απογραφής δεν αντιμετώπισε ιδιαίτερες δυσκολίες σε ότι αφορά τη συμβολή των μελών της επιτροπής και των καθ’ ύλην αρμοδίων στελεχών, εκτός φυσικά από την εργασιακή πίεση που επέβαλλαν τα αυστηρά χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσής της.
Παρόλα αυτά υπήρξαν δυσκολίες στην άντληση ορισμένων πληροφοριών όσον αφορά στην απογραφή της Κοινότητας Πικερμίου ως απόρροια κυρίως της μη εφαρμογής διπλογραφικής μεθόδου και της μη τήρησης βιβλίων Γενικής Λογιστικής. Αναλυτικότερα οι εν λόγω δυσκολίες περιγράφονται στην παρ. 3 της παρούσας έκθεσης.

2.    ΙΣΟΖΥΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΔΗΜΟΥ

Τα κονδύλια των απογραφέντων περιουσιακών στοιχείων και υποχρεώσεων σε σύνολο και αναλυτικά ανά συνεννοούμενο Ο.Τ.Α. συνοψίζονται στα εξής σχετικά ισοζύγιο Γενικής Λογιστικής:  










Ενοποιημένα και αναλυτικά ποσά του κατά ενοποιούμενο Ο.Τ.Α.
(τα πιστωτικά υπόλοιπα αρνητικά)
Αριθ.
Τίτλοι λογαριασμών
Σύνολο
Δήμος Ραφήνας
Κοινότητα Πικερμίου


10
Εδαφικές Εκτάσεις
101.222.480
100.261.226
961.253,40
11
Κτίρια -   Εγκαταστάσεις Κτιρίων -Τεχνικά Έργα
9.631.567
8.412.246
1.219.321,57
12
Μηχανήματα - Τεχνικές Εγκαταστάσεις - Λοιπός Μηχανολογικός Εξοπλισμός
341.447
338.682
2.765,62
13
Μεταφορικά Μέσα
875.648
381.331
494.317,07
14
Έπιπλα και λοιπός εξοπλισμός
317.292
303.731
13.560,83
15
Ακινητοποιήσεις υπό εκτέλεση και προκαταβολές κτήσεως πάγιων στοιχείων
4.840.084
4.803.194
36.889,52
16
Ασώματες ακινητοποιήσεις και έξοδα πολυετούς αποσβέσεως
433.516
433.516
0,00
17
Πάγιες (μόνιμες) εγκαταστάσεις κοινής χρήσεως
3.169.444
3.169.437
6,60
18
Τίτλοι πάγιας επένδυσης και μακροπρόθεσμες απαιτήσεις
653.723
653.723
0,00
25
Αναλώσιμα υλικά
189.848
189.708
140,50
30
Απαιτήσεις από πωλήσεις, υπηρεσίες και λοιπά έσοδα (λ/70-75)
1.736.629
1.428.988
307.641,73
33
Χρεώστες διάφοροι
578.008
578.008
0,00
36
Μεταβατικοί λογαριασμοί ενεργητικού
1.081.549
872.905
208.643,76
38
Χρηματικά διαθέσιμα
974.399
610.003
364.395,94
40 -41
Κεφάλαιο - Αποθεματικά - Διαφορές αναπροσαρμογής
-104.836.581
-104.650.634
-185.947,59
42
Αποτελέσματα εις νέο
2.676.460
2.676.460
0,00
43
Επιχορηγήσεις Επενδύσεων
-14.440.574
-14.440.574
0,00
44
Προβλέψεις
-123.676
-110.575
-13.100,78
45
Μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις
-3.966.306
-3.202.142
-764.163,63
50
Προμηθευτές
-4.548.824
-2.166.848
-2.381.975,92
53
Πιστωτές διάφοροι
-183.235
-183.235
0,00
54
Υποχρεώσεις από φόρους  - τέλη
-36.925
-36.925
0,00
55
Ασφαλιστικοί οργανισμοί
-356.845
-93.096
-263.748,62
56
Μεταβατικοί λογαριασμοί παθητικού
-229.128
-229.128
0,00
Σύνολα
0
0
0

Ενοποιημένα και αναλυτικά ποσά κατά ενοποιούμενο Ο.Τ.Α. και κατηγορία πρωτοβάθμιων λογαριασμών (τα πιστωτικά υπόλοιπα αρνητικά)
Τίτλοι λογαριασμών
Σύνολο
Δήμος Ραφήνας
Κοινότητα Πικερμίου


Ενσώματα πάγια
120.397.963
117.669.848
2.728.115
Ασώματες ακινητοποιήσεις
433.516
433.516
0
Συμμετοχές και μακροπρόθεσμες απαιτήσεις
653.723
653.723
0
Αποθέματα
189.848
189.708
141
Απαιτήσεις
3.396.186
2.879.901
516.285
Διαθέσιμα
974.399
610.003
364.396
Κεφάλαια
-116.600.696
-116.414.748
-185.948
Μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις
-4.089.982
-3.312.717
-777.264
Βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις
-5.354.957
-2.709.233
-2.645.725
Σύνολο
0
0
0

3.    ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΡΗΖΟΥΝ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΑΙ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΕΡΕΥΝΑ Ή ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

3.1          Επίπεδο λογιστικής παρακολούθησης

Σε ότι αφορά το επίπεδο λογιστικής παρακολούθησης των δύο Ο.Τ.Α. που συνενώθηκαν, εντοπίστηκαν σημαντικές ανισομέρειες. Ο Δήμος Ραφήνας φαίνεται να είχε ένα ικανοποιητικό επίπεδο, ενώ για τη Κοινότητα Πικερμίου φαίνεται να υπήρχαν αρκετές αδυναμίες. Η γενική εκτίμηση είναι ότι με τη χρήση των υπηρεσιών και της υπάρχουσας υποδομής του Δήμου Ραφήνας, το σύστημα της λογιστικής παρακολούθησης του νέου Δήμου Ραφήνας - Πικερμίου θα λειτουργήσει αποτελεσματικά, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα να αντληθούν οι απαραίτητες λογιστικές πληροφορίες για κάθε πρώην Ο.Τ.Α. σε επίπεδο απολογισμού αλλά και σε επίπεδο γενικής λογιστικής.

3.2           Απογραφή και αποτίμηση παγίων

Η απογραφή των παγίων έγινε σύμφωνα με την υπουργική απόφαση 74445/29-12-2010 και τις σχετικές οδηγίες του Υπουργείου Εσωτερικών και στα πλαίσια αυτών περιλήφθηκαν μεταξύ άλλων και ακίνητα (παραχωρημένες εκτάσεις, κοινόχρηστοι χώροι κ.λπ) που ανήκουν στους συνεννούμενους Ο.Τ.Α. για τα οποία αντλήσαμε πληροφορίες από τα στοιχεία των δηλώσεων στο κτηματολόγιο και των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου. Στην περίπτωση που η ιδιοκτησία επί αυτών των ακινήτων αμφισβητηθεί από τρίτους μετά από τελεσίδικη δικαστική απόφαση θα διαγραφούν από το ενεργητικό του νέου Δήμου.
Η απογραφή και η αποτίμηση των παγίων του Δήμου Ραφήνας έγινε με την αξιοποίηση των στοιχείων του σχετικού μητρώου παγίων του Δήμου. Στα πλαίσια αποτύπωσης μιας πιο αξιόπιστης εικόνας της χρηματοοικονομικής θέσης και της περιουσιακής διάρθρωσης του Δήμου οι εδαφικές εκτάσεις αποτιμήθηκαν με το σύστημα του αντικειμενικού προσδιορισμού των ακινήτων βάσει των τρεχουσών αντικειμενικών αξιών. Επίσης, στα πλαίσια της επαλήθευσης των κονδυλίων του εν λόγω μητρώου με φυσική καταμέτρηση και κυρίως λόγω των εργασιών κτηματογράφησης και της υποβολής δηλώσεων στο κτηματολόγιο που πραγματοποίησαν οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου τα προηγούμενα έτη, προέκυψαν επιπλέον εκτάσεις ιδιοκτησίας του Δήμου σημαντικής αξίας. Τέλος, προέκυψε ότι ορισμένα μηχανήματα με αναπόσβεστη αξία είτε δεν υπήρχαν είτε ήταν σε αχρηστία. Τα συγκεκριμένα πάγια αποτιμήθηκαν με την αξία του υπολειμματικού λεπτού (0,01) και θα διαγραφούν όταν ακολουθηθούν οι νόμιμες διαδικασίες καταστροφής ή διαγραφής τους.   
Τα ακίνητα που ανήκαν στην Κοινότητα Πικερμίου, όπου απαιτείτο βάσει των σχετικών οδηγιών του Υπουργείου Εσωτερικών, αποτιμήθηκαν με το σύστημα του αντικειμενικού προσδιορισμού. Οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια, βάσει σχετικής οδηγίας του Υπουργείου Εσωτερικών εμφανίζονται ως ένα ενιαίο περιουσιακό στοιχείο. Δεν κατέστη εφικτό σε αυτή τη φάση να γίνει η καταγραφή τυχόν βαρών επί των πάγιων περιουσιακών στοιχείων της Κοινότητας. Επίσης εκκρεμεί να καταρτιστεί σχετικό μητρώο των εν λόγω παγίων.
Η απογραφή των παγίων της Κοινότητας Πικερμίου που τηρούσε το δημόσιο λογιστικό, λόγω του ότι έπρεπε να ολοκληρωθούν σε εξαιρετικά σύντομο χρόνο, είναι εύλογο να παρουσιάζουν αδυναμίες και σε ότι αφορά την πιθανή παράλειψη απογραφής ορισμένων στοιχείων και κυρίως σε ότι αφορά την αποτίμησή τους και τον υπολογισμό των αντίστοιχων επιχορηγήσεων. Το ζήτημα αυτό πρέπει να επανεξεταστεί ειδικά, ώστε στο 2011 να εντοπιστούν οι τυχόν παραλείψεις ή αδυναμίες και να απογραφούν με πληρότητα αυτά τα πάγια.
Τέλος θεωρούμε ότι χαίρει ειδικής μελέτης με τη συνδρομή νομικών, η εξέταση των ακινήτων του νέου δήμου που αποτελούν ή προορίζονται να γίνουν κοινόχρηστοι χώροι. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Εσωτερικών, τα ακίνητα που προορίζονται για κοινόχρηστη χρήση καταγράφονται με αξία μνείας 0,10 ευρώ, διαφορετικά και εάν προορίζονται για ίδια χρήση του Δήμου καταγράφονται και αποτιμώνται με το σύστημα του αντικειμενικού προσδιορισμού.

3.3          Έργα υπό εκτέλεση και η παρακολούθησή τους

Κατά την απογραφή των έργων υπό εκτέλεση εντοπίστηκαν δυσκολίες στην άντληση όλων των απαραίτητων πληροφοριών. Ο τομέας των επενδύσεων είχε και έχει τεράστια σημασία και η παρακολούθησή τους πρέπει να γίνεται με τον πλέον αξιόπιστο τρόπο. Πιστεύουμε ότι πρέπει να τηρηθεί σχετικό αρχείο ή να λειτουργήσει ειδική εφαρμογή για τις επενδύσεις, όπου για τα βασικά στοιχεία θα έχουν άμεση (on line) πληροφόρηση τα αρμόδια αιρετά στελέχη αλλά και οποιοσδήποτε το ζητήσει. Η αναγκαιότητα αυτή πηγάζει από την ανάγκη ύπαρξης διαφάνειας, αλλά και από την άποψη της ορθής εμφάνισης όλων των λογιστικών πληροφοριών. Σε ένα τέτοιο αρχείο/εφαρμογή θα πρέπει να εμφανίζονται όλα τα έργα, ο προϋπολογισμός τους, το στάδιο εξέλιξής τους, τα ποσά που έχουν δαπανηθεί και τα απομένονται προϋπολογισμένα ποσά, ο τρόπος χρηματοδότησής τους, πιθανές εκκρεμότητες και αντιδικίες, αλλά και πολλές άλλες ζωτικής σημασίας πληροφορίες.
Επίσης, ειδική σημασία έχει η παρακολούθηση των εγγυήσεων (εγγυητικών επιστολών) που βρίσκονται στο Δήμο με την παροχή των απαραίτητων πληροφοριών που αφορούν αυτές τις εγγυήσεις.

3.4          Συμμετοχές

Οι συμμετοχές αποτιμήθηκαν στην αξία κτήσης αν και η τρέχουσα αξία των περισσότερων εξ’ αυτών (αξία καθαρής θέσης) είναι μικρότερη. Έχουμε τη γνώμη ότι πρέπει να γίνουν μελέτες αποτίμησης και βιωσιμότητας των συμμετοχών, για να προσδιοριστεί η πραγματική χρηματοοικονομική του κατάσταση. Σημειώνεται ότι κατά τη διαδικασία της απογραφής, δεν υπεισήλθαμε στα ζητήματα εκκαθάρισης ή συγχώνευσης των νομικών προσώπων που ανήκουν στο δήμο.

3.5          Χρηματικά διαθέσιμα

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση 74445/29-12-2010 θα έπρεπε εκτός του πρωτοκόλλου των χρηματικών διαθεσίμων οι ταμιακές υπηρεσίες των συνεννοούμενων Ο.Τ.Α. να παραδώσουν κατάσταση με την ανάλυση των ειδικευμένων διαθεσίμων π.χ. ΣΑΤΑ, έργο ΘΗΣΕΑ, επιχορηγήσεις εθνικών ή ευρωπαϊκών προγραμμάτων, παρακρατήσεις φόρων, εισφορές ασφαλιστικών οργανισμών. Τέτοια κατάσταση δεν κατέστη εφικτό να συνταχτεί για τα έκτακτα ειδικευμένα χρηματικά διαθέσιμα της Κοινότητας Πικερμίου συνολικού ποσού € 64.266. Σημειώνεται ότι την ταμιακή διαχείριση της Κοινότητας την διεξήγαγε το ΤΠΔ το οποίο και δεν έδωσε τέτοια ανάλυση.   
Γενικότερα το ζήτημα της εν λόγω διάκρισης των χρηματικών διαθεσίμων της τέως κοινότητας Πικερμίου είναι σημαντική για την κατάρτιση και πραγματοποίηση του προϋπολογισμού του νέου Δήμου (αναλήψεις δεσμεύσεων και δαπανών, πιστώσεις και πληρωμές).  

3.6          Αποθέματα

Η αποτίμηση των αποθεμάτων εμφανίζει αδυναμίες αφού δεν τηρούνται «λογιστικές αποθήκες» στους δήμους που συνενώθηκαν. Για λόγους ορθής διαχείρισης, έχουμε τη γνώμη ότι πρέπει τα αποθέματα να παρακολουθούνται λογιστικά σε διαρκή βάση και να προσδιοριστεί μετά από ειδική μελέτη, ορθός διαχειριστικά τρόπος για την παραλαβή, αποθήκευση και διακίνησή τους.

3.7          Απαιτήσεις από βεβαιωτικούς καταλόγους και προβλέψεις

Η καθυστέρηση στην έκδοση των βεβαιωτικών καταλόγων που παρατηρήθηκε κυρίως στην Κοινότητα Πικερμίου και οι αδυναμίες στη διαδικασία άντλησης των πρωτογενών στοιχείων για ορισμένους από αυτούς, ελέγχου της διαφυγής εσόδων και ταχύτητας ρευστοποίησης των απαιτήσεων, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα για τη βιωσιμότητα του δήμου και την εκπλήρωση των σκοπών του. Το ίδιο συμβαίνει και με τις καθυστερήσεις είσπραξης των απαιτήσεων. Έχουμε τη γνώμη ότι το ζήτημα της έγκαιρης και ορθής βεβαίωσης των εσόδων, αλλά και της ταχείας είσπραξής τους, πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο ειδικής μελέτης, για κάθε κατηγορία εσόδων. Από τη μελέτη πρέπει να προκύψουν οι πρακτικοί τρόποι για την υλοποίηση των παραπάνω στόχων, αλλά και η λειτουργία ενός επαρκούς συστήματος διαχειριστικής και λογιστικής παρακολούθησης των εσόδων.
Η επιτροπή απογραφής έκανε μία εκτίμηση για επισφαλείς απαιτήσεις, δηλαδή για βεβαιωμένες απαιτήσεις που εκτιμάται ότι δεν θα εισπραχθούν. Βάσει αυτής της εκτίμησης δεν θα εισπραχτούν οι απαιτήσεις που βεβαιώθηκαν για πρώτη φορά πριν την τελευταία πενταετία (ήτοι πριν την 31/12/2005). Σε καμία περίπτωση δεν συνεπάγονται τη διαγραφή απαιτήσεων του Δήμου, αλλά αποτελούν λογιστική υποχρέωση, ώστε να εμφανίζεται στον ισολογισμό μία σωστή εκτίμηση για τις ρευστοποιήσιμες απαιτήσεις. Στα πλαίσια μίας συνολικής αναδιοργάνωσης της παρακολούθησης των εσόδων, το ζήτημα των επισφαλειών πρέπει να αντιμετωπιστεί με πολύ μεγαλύτερη σοβαρότητα. Ο λογισμός των προβλέψεων πρέπει να βασίζεται σε αναλυτική έκθεση της αρμόδιας διεύθυνσης η οποία θα κοινοποείται για έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Ειδικά για τις απαιτήσεις της Κοινότητας Πικερμίου που τηρούσε το δημόσιο λογιστικό, λόγω του ότι έπρεπε να απογραφούν σε σύντομο χρόνο, είναι εύλογο να είναι πιθανή η παράλειψη απογραφής ορισμένων εκκαθαρισμένων ή δυνητικών απαιτήσεων. Επίσης στα πλαίσια της εν λόγω απογραφής δεν κατέστη εφικτό να εξεταστεί αν τα ποσά που έχουν λογιστεί στο παρελθόν από βεβαιωτικούς καταλόγους που εκδόθηκαν μέχρι 31.12.2010, έχουν υπολογιστεί σωστά, όπως επίσης και το κατά πόσο έχουν γίνει όλες οι νόμιμες διαδικασίες για τη βεβαίωση τους, γιατί κάτι τέτοιο ξεφεύγει από τα όρια της συγκεκριμένης εργασίας. Αν από επικείμενη σχετική έρευνα προκύψουν προβλήματα σε αυτόν τον τομέα, μπορεί να επιδράσουν στη χρηματοοικονομική θέση του δήμου. Η διοίκηση του δήμου θα πρέπει να εξετάσει το ζήτημα, για να διασφαλιστεί ότι δεν έχουν παραληφθεί οφειλέτες ή δεν έχουν χρεωθεί οφειλέτες με μικρότερα ποσά από αυτά που τους αναλογούν.

3.8          Δανειακές υποχρεώσεις

Οι δανειακές υποχρεώσεις του Δήμου μας, όπως προκύπτουν από την απογραφή, είναι εξαιρετικά πολύ σημαντικές σε σχέση με τα συνολικά έσοδά του. Η αντιμετώπιση του προβλήματος του δανεισμού είναι μείζονος σημασίας, για τη βιωσιμότητα του δήμου και την εκπλήρωση των σκοπών του. Το ζήτημα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με μεγάλη σοβαρότητα στο επιχειρησιακό σχέδιο, με τη συνεκτίμηση όλων των άλλων παραμέτρων, ώστε σταδιακά να διαμορφωθεί μία υγιής χρηματοοικονομική δομή για το δήμο.

3.9          Υποχρεώσεις σε προμηθευτές και τρίτους, προϋπολογισμός και δεσμεύσεις

Το ζήτημα της ορθής εξυπηρέτησης των υποχρεώσεων του δήμου προς τους προμηθευτές του, αλλά και στο δημόσιο ή στα ασφαλιστικά ταμεία, αποτελεί κριτήριο για την αξιοπιστία του και το κύρος του στην τοπική κοινωνία, αλλά και ευρύτερα. Όπως διαπιστώθηκε από την απογραφή, υπάρχουν καθυστερήσεις στην εξόφληση των υποχρεώσεων του Δήμου.
Ειδικά για τις υποχρεώσεις της Κοινότητας Πικερμίου που τηρούσε το δημόσιο λογιστικό, λόγω του ότι έπρεπε να απογραφούν σε σύντομο χρόνο, είναι πιθανή (βάσει και σχετικών στοιχείων και ενδείξεων) η παράλειψη απογραφής ορισμένων εκκαθαρισμένων ή δυνητικών υποχρεώσεων. Μεταξύ αυτών θα περιλαμβάνονται και υποχρεώσεις προς Δημόσιο (τέλη κυκλοφορίας, πρόστιμα, καλύψεις πλημμυροπαθών κ.α.) για τις οποίες δεν κατέστη εφικτή η λήψη σχετικής ολοκληρωμένης και σαφούς πληροφόρησης από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. Επίσης στα πλαίσια της εν λόγω απογραφής δεν κατέστη εφικτό να εξεταστεί αν για τα ποσά που έχουν λογιστεί ως υποχρεώσεις μέχρι 31.12.2010, έχουν ακολουθηθεί όλες οι νόμιμες διαδικασίες για τη βεβαίωση τους, γιατί κάτι τέτοιο ξεφεύγει από τα όρια της συγκεκριμένης εργασίας. Αν από επικείμενη σχετική έρευνα προκύψουν προβλήματα σε αυτόν τον τομέα, μπορεί να επιδράσουν στη χρηματοοικονομική θέση του νέου Δήμου. Η διοίκηση του Δήμου θα πρέπει να εξετάσει το ζήτημα, για να διασφαλιστεί ότι δεν έχουν παραληφθεί οφειλές ή περιληφθεί οφειλές για τις οποίες δεν ακολουθήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες.
Γενικότερα το ζήτημα της ορθής αντιμετώπισης των υποχρεώσεων, συναρτάται με τον τρόπο που αξιοποιείται ο προϋπολογισμός σαν εργαλείο ορθής διαχείρισης ή σαν μία τυπική υποχρέωση που πρέπει να εκπληρωθεί. Σχετίζεται άμεσα και με τον τρόπο που δεσμεύονται κονδύλια από τον προϋπολογισμό. Σχετίζεται άμεσα και με το ζήτημα των συμβατικών δεσμεύσεων που έχουν αναληφθεί και εμφανίζονται στα πρωτόκολλα καταμέτρησης.
Στα πλαίσια του Καλλικράτη, το Υπουργείο έχει επιβάλλει περιορισμούς στις εκταμιεύσεις βασιζόμενο στην εκτέλεση των δωδεκατημορίων του προϋπολογισμού της προηγούμενης χρήσης.
Κατά τη γνώμη μας, ο ετήσιος «προϋπολογισμός» που πρέπει να συντάσσεται μέσα στα γενικά πλαίσια του επιχειρησιακού σχεδίου, πρέπει να αναλύεται σε μηνιαία βάση. Η ανάλυση πρέπει να αφορά «Οικονομικό» αλλά και «Ταμειακό» προϋπολογισμό. Δηλαδή πρέπει να δεσμεύονται τα αρμόδια όργανα του δήμου για τις δαπάνες για τις οποίες θα δεσμεύσουν το δήμο σε μηνιαία βάση, αλλά και για το χρόνο εξόφλησης των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτές.
Επίσης σε ότι αφορά τις μη λογισμένες συμβατικές δεσμεύσεις, παρότι το κλαδικό λογιστικό σχέδιο προβλέπει ειδική διαδικασία για τον άμεσο λογισμό τους (σε λογαριασμούς τάξεως) και τη διαρκή παρακολούθησή τους μέχρι την εξόφληση, η διαδικασία αυτή δεν φαίνεται να τηρείται επακριβώς. Δεν υπάρχει επίσης κάποιο άλλο ανεξάρτητο πληροφοριακό σύστημα για την παρακολούθηση αυτών των δεσμεύσεων. Οι δεσμεύσεις που απογράφηκαν βασίστηκαν σε πρακτικά και συμβάσεις, αλλά είναι πιθανό να μην καλύπτουν όλες τις περιπτώσεις ειδικά όσον αφορά αυτές της Κοινότητας Πικερμίου. Εκτιμούμε όμως ότι πιθανές αποκλίσεις δεν θα επιδράσουν σημαντικά στην οικονομική θέση του δήμου.

3.10       Δικαστικές εμπλοκές

Όπως διαπιστώθηκε και όπως ήταν φυσικό υπάρχουν πολλές και σημαντικές δικαστικές εμπλοκές οι οποίες δεν έχουν καταγραφεί ή/και αξιολογηθεί ως προς την έκβασή τους.  Η παρακολούθηση των δικαστικών διαφορών για αστικές υποθέσεις, έχει γενικά μεγάλη σημασία επειδή από αυτές μπορεί να προκύψουν πολύ μεγάλα ποσά υποχρεώσεων. Συνήθως αυτές οι υποθέσεις σχετίζονται με τα τεχνικά έργα ή τις διαφορές με το προσωπικό του δήμου. Η ανυπαρξία, κατά κανόνα, ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος διαρκούς παρακολούθησης αυτών των εκκρεμοτήτων, δυσκολεύει τη σωστή διαχείρισή τους. Έχουμε τη γνώμη ότι οι πληροφορίες για τις δικαστικές εμπλοκές δεν πρέπει να είναι προσιτές μόνο αν ζητηθούν ειδικές επιστολές από τους νομικούς, στο τέλος του χρόνου όταν γίνεται ο τακτικός έλεγχος από τους ορκωτούς ελεγκτές ή όταν ζητηθούν πληροφορίες για κάποια υπόθεση. Η πληροφόρηση για τις δικαστικές εμπλοκές πρέπει να είναι διαρκής, προσβάσιμη και αναβαθμιζόμενη τουλάχιστον σε μηνιαίο επίπεδο. Για το σκοπό αυτό πρέπει να λειτουργεί ειδικό πληροφοριακό σύστημα που θα ενημερώνεται υποχρεωτικά από τους υπεύθυνους νομικούς και θα είναι προσβάσιμο από την Οικονομική Επιτροπή.

3.11       Μελλοντικές διαφορές απογραφής

Οποιεσδήποτε διαφορές στις ποσότητες και αξίες της απογραφής που θα προκύψουν από μεταγενέστερο έλεγχο της απογραφής, ποσοτικά και κατ΄αξία, εγκρίνονται και καταχωρούνται στους οικείους λογαριασμούς κατόπιν απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Τυχόν διαφορές της αρχικής απογραφής και αποτίμησης που θα προκύψουν από τον τακτικό έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων του Δήμου επίσης θα πρέπει να καταχωρηθούν στους οικείους λογαριασμούς κατόπιν αποδοχής της σχετικής έκθεσης ελέγχου από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Ραφήνα 22 Μαρτίου 2011
ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ
Πρόεδρος της Επιτροπής Απογραφής Δήμου Ραφήνας

Σπανόπουλος Παναγιώτης – Δημοτικός Σύμβουλος

Πρόεδρος της Επιτροπής Απογραφής Κοινότητας Πικερμίου

Παπαδημητρίου Ηλέκτρα – Αντιδήμαρχος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου